The Puzzle: Fragile

Gondoltuk, a mai blogban felteszünk egy régebbi Puzzle dalt. Válogatás közben eszembe jutott, hogyha már régi, akkor legyen az én személyes kedvencem. Amihez így meg már egy sztori is jár. Hogyan is lett a Puzzle-nak managere. Egy diktátoros bejegyzés.

2003 őszén jelent meg a Csak játék c. lemez, addig nem is hallottam túl sokat a zenekarról. Vagyis valamennyit mégis. Jópár évig ügyködtünk Marcellel, aki anno Yonderboi mellett a német Mole kiadó féltett büszkesége volt. Valamikor 2003 nyarán az akkor nyíló Mokkacukába mentünk, mert lehetett tudni, hogy Yonder befordult, kis szünetet akar tartani, de zenekara először Pulzus néven, majd gyorsan Zagar-ra váltva folytatja. Hallottam számaikat, Marcel szerint egész jók voltak, de Zságer vmi miatt bevett néhány dalba énekest, aki viszont gáz, olyan mint az oéziszes csávó. Lementünk tehát, hideg este, szinte senki nem volt, pár instrumentál dal, majd jött az emlegetett oéziszes csávó énekelni. Ligeti Gyuri. Szó mi szó, tényleg kicsit volt áthallás, Gyuri hangja oké hasonlít a mai napig, de akkor épp tányérsapkában, hátratett kézzel énekelt, így valóban kicsit túl sok volt már az oéziszből. De a dal nagyon jó volt, tetszett. Annyi még megmaradt, hogy Zságernek valami kaposvári haverja az énekes, van saját zenekara is, valami Puzzle, állítólag lassan lesz lemezük, de nem olyan jók. Hát köszi.

Ahogy készült Marcel új lemeze, és hívtuk a vendégeket, néha eszembe jutott, hogy keressük már meg a srácot, mert a hangja tényleg tök jó, énekelhetne vmelyik új számban. De Marcelnak az már túl rakendroll lett volna, meg egyébként is, Zságerrel már dolgozik.

Aztán hirtelen végetért 2003. végén a Marceles kollaboráció. Egy rakat lemezmegjelenés, külföldi fellépés, fesztiválok, miegymás után nem is akartam semmi manageléssel foglalkozni, vagy ha mégis, hát azt gondoltam, noha azért csak a gitározósrakendrollzenéket szeretem, de ha már egyszer évek óta elektronikus zenei producerrel tolom, ezt a szcénát, kiadókat ismerem, maradok a pályán. De vmiért beugrott az a Zagaros énekes meg a zenekara, a Puzzle.

Kis keresgélé után találtam egy kusza honlapot, rajta, hogy épp most jelent meg a magyar nyelvű Csak játék lemezük a Universalnál. De belehallgatni abba nem lehetett, csak a legfrissebb angol nyelvű demoikba, amit a soha meg nem jelent Noitulove albumhoz csináltak. Elsőként a Fragile-be. Nem is volt fent a szám, csak az első refrénig, egy 1,5 perces részlet. Na ott úgy megkattantam, ahogy azt kell. Letöltöttem és szerintem 150x meghallagattam még aznap repeate-en azt a másfél percet. Az tetszett benne a legjobban, hogy olyan volt mintha Lennon tolná vmi rohadt energiával teli rakendroll dalban.

Aztán másnap újra hallgattam, újra ugyanezt a dalt. Aztán harmadik nap írtam Ligeti Gyurinak, hogy tök sokat dolgoztam managerként, az elmúlt években pont Londonban valakivel, de most épp ráérek, nincs kedvük leülni beszélni egyet, hátha tudunk kooperálni... És végül lett. De ez már más sztori, majd lehet folytatom.

A Fragile amúgy azóta sem jelent meg sehol, sokáig Angliában ez volt a koncertindító szám, de amikor kiadókhoz mentem, soha nem toltam, nem is tudom miért. Mára már a koncertekről is kikopott, de én a mai napig szívesen előveszem. Remélem egyszer még bekerül a repertoárba is újra. Íme.

 

A bejegyzés trackback címe:

https://thepuzzle.blog.hu/api/trackback/id/tr241176372

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

spamdog · http://www.szorfdeszka.hu 2009.06.10. 11:52:11

Valahol megvan nekem ez egy Danube Disco c. promo lemezen.

m.k. 2009.06.10. 14:29:39

lehetne tolni manapság is ezt a számot, nekem spec nagyon bejön!

tocsu 2009.06.11. 12:52:14

Ez egy fergeteges, különlegesen jó szám!
süti beállítások módosítása